2008. március 9.

19 hónapos lettem

Látjátok milyen szép vagyok a hónap fényképén? Ez azért van, mert végre megengedem, hogy feltűzzék a hajamat. Ma éppen hajgumit viselek, amit anyától kaptam és gyönyörű Bambi dísziti. Emellett nyakláncom is van, amit szintén anyától kaptam, mert már nem bírta, hogy mindig az övét akartam felvenni.

Másrészt nyelvileg is sokat fejlődtem. Már nem tartom olyan cikisnek a beszédet és kezdem megismételni a hallottakat, bár nem mindig ismétlem tökéletesen. Ezzel a technikával tanultam meg hellyel-közzel a Salchicha (kolbász), ketchup, Spar vagy a Biblia szavakat. Ez utóbbit nem tudom, hogy mi pontosan, de egyszer apától hallotam, és annyira tetszik, hogy azóta gyakran ismételgetem. Ezenkívül 3-4 szavas kis történetekben is el tudom már mesélni a velem történteket. Így például azt, hogy "Egy kislány és én ma elestünk és sírtunk." De ezt még egyenlőre csak apa és anya értik meg.

Ezeken túl már képes vagyok egyszerű feladatokat megérteni és kérdésekre válaszolni. Tudom, hogy "megy" a hajó, a vonat és a repülő. És ha megkérdezik például, hogy a hajó repül-e, azt válaszolom, hogy Nem. De ha azt kérdezik, hogy úszik-e a hajó, a válaszom Igen. Mivel az esetek többségében helyesek a válaszaim, egyre kevésbé feltételezik, hogy csak a vak szerencsére bíztam magam:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése